ابله محله

گاه‌نوشت‌های پسرکی دیوانه

آرشیو مجله لایف در گوگل

آرشیو مجله لایف در اینترنت منتشر شد!

آرشیو مجله لایف در اینترنت منتشر شد!

اگر شما هم علاقمند به هنر عکاسی باشید، حتماً خبر انتشار آرشیو ارزشمند از عکس‌های مجله لایف رو شنیدین که بر روی اینترنت منتشر شده و از این به بعد می‌شه به این تصاویر استثنایی قرن گذشته دست‌پیدا کرد.

این مجموعه مشتمل بر بیش از 10 میلیون تصویر اسکن شده‌ای که پیشتر در آرشیو این مجله به صورت عکس، اسلاید، نگاتیو، شیشه‌های عکاسی و تصاویر چاپ شده موجود بود، و با توافقی که بین گوگل و نگهدارنده ی این آرشیو صورت گرفت، حالا همه می‌تونیم از این مجموعه استفاده کنیم.

به گفته ی سخنگوی گوگل، پیش از این تنها تعداد اندکی از این تصاویر منتشر شده بود و مابقی در آرشیو این مجله جا خوش کرده بود. همچنین، کار تهیه ی نسخه ی دیجیتالی از این آرشیو هنوز ادامه داره و برای دسترسی به کل مجموعه باید تا بهار سال آینده صبر پیشه کرد.

برای دسترسی به این مجموعه کافی که به گوگل برین، به کاتالوگ تصاویری که از 1860 میلادی موجوده یه سری بزنین، دسته‌بندی‌های موضوعی رو وارسی کنین یا حتی کلمات کلیدی خودتون رو جستجو کنین. راستی حتما می‌تونین عکس‌های جالبی درباره ایران رو هم پیدا کنین.

و در آخر، یکی از مهمترین مزایای این آرشیو این که تصاویر با کیفیت بالا در دسترس شما قرار می‌گیره و با یک کلیک حتی می‌تونین پوستر چاپی اون رو از خود مجله سفارش بدین و به دوستای هنرمندتون کادو بدین. 🙂

+ آرشیو مجله لایف در گوگل

منبع خبر: نیویورک تایمز و وبلاگ گوگل

۱ دیدگاه»

  رابرت wrote @

عالی بود


بیان دیدگاه